baby is fine, mommy is fat_18w

Example

最近其實我很注意自己的體重,也知道晚餐吃適量〈就是吃到夠,但是不用吃到很飽〉會讓隔天早上的體重計可親一點,但是星期三沒吃特別多的情況下,星期四一早突然大增 1 公斤,我揉揉眼睛以為自己看錯了。

其實是沒錯的,今天產檢,3 個星期胖了 4 磅。擰醫師說因為初期我掉了好幾磅,所以現在看來還可以,但是這樣突然的增加的確有點多,一定要〝喝很多水,吃新鮮的蔬菜水果,不要碰油炸品跟甜食,飯跟麵可吃但都要吃少量,多多走路運動〞。很難得看到擰醫師很嚴肅的樣子,不過要讓寶寶長的好但媽媽不要胖也是我的目標,我很乖巧的點點頭仔細聽進去。

不過擰醫師還是很好笑。一走進診間他問我好不好,我說我變胖了,他竟然正經八百的回答我 "that is what happened when you are pregnant." 啊我當然知道啊,親愛的擰醫師...... 結束的時候我跟他說〝我可以跟你拍張照片嗎?因為我先生從來沒看過你耶。〞他笑起來說〝好啊好啊,我今天很紅耶,剛剛有個產婦回診,他說生產那天沒跟我拍照,所以今天也來補拍一張。〞說完很高興的靠到我旁邊拍了張照片。回頭一看,他笑的還真燦爛啊。

因為大頭寶寶上次不合作,不肯豪邁的把腿張開,所以下個星期可以再去照一次超音波〈喔耶〉,又可以看一次寶寶了。這樣可以說大頭媽媽跟大頭寶寶的心機都很重嗎?不過希望這回可以順利看到,雖然看寶寶很棒,但我可不喜歡一天到晩去醫院說。


ps1 雖說自己擔心體重,但還是放上食物的照片。兩個星期前室友 S 做了泰式綠咖哩,他真的很可愛,還擺盤擺的美美的,端進我的房間給我吃,真是華麗的晚餐啊。

ps2 最近開始寫英文的部分,因為有些這裡的朋友一直希望可以看我的 blog,偏偏我又不是按圖寫字的人,所以小小寫點英文讓她們也可以分享我們的生活。希望破英文不會讓大家眼睛痛啊。


It's time again today for an usual visit to my OB's clinic. I gained 4 pounds in the past 3 weeks. Dr. P said that though overall speaking it's fine, but I still need to be aware of the sudden increase of weight. So again, the regular reminders from him: drink lots of water, eat fresh veggies and fruits, avoid fried stuff and sweets, and walk, walk, walk.

Dr. P was kind of funny today. I told him that I gained weight when he asked me how I was doing, then he answered in a very professional way, "that is what happened when you are pregnant" as if I was not aware of the fact that everyone gains weight during the pregnancy.

I took a picture with Dr. P at the end of my visit today since whyzOO has never met him, and I guess he would be a bit curious how my doctor looks like. I can take another ultrasound next week because we were not able to see the gender of the baby. This time I really need to communicate well with my baby before the visit, "open up, and mommy will buy you clothes, and daddy will buy you toys....."

Comments

Popular posts from this blog

腫腫的開頭

開學一周_090408

大頭寶寶_10w