參與感

周末 whyzOO 來找我,距離上次四周了,好久好久。

風塵僕僕開了四個小時的車,我預備好熱騰騰的飯菜,先讓他飽餐一頓。吃飽了要梳洗一番,我隨著他進浴室,把衣服撩起來給他看看我的肚子。

很顯然某人錯過了一個跟寶寶一起長大的機會,whyzOO 的反應顯然就是被嚇到,他跟我距離三步遠,表情錯愕地喃喃地說〝好大喔......〞

接下來一分鐘他都只說得出這句話〝好大喔......〞

我一邊狂笑一邊跟他說〝你的寶寶耶,來摸摸啊。〞他才進前來摸摸我的肚子,然後變得稍微有點開心,但還是只有那一句話〝好大喔......〞

這個傢伙,那天還跟我說〝你看,你現在跟我不住在一起,吃喝玩樂又都是我付帳,好像我在外面養女人喔,而且還把他肚子搞大了耶!〞不過後來想想又覺得有點可惜〝外面養的女人竟然就是自己的老婆,家裡又少一個洗衣煮飯的,我好失敗啊。〞

我也覺得你很失敗耶,我傻裡傻氣的寶貝。

whyzOO finally came to visit me in the last weekend of october. It is great to have him here, but obviously he is not here often enough, since he was surprised at the size of my belly when I showed him the belly without covering of clothes. The only thing he can say for 1 minute is "it is so big......" and he dared not to step closer and touch my belly. Then he did touched my belly (with me encouraging him) but, still, the only words came out of him were, "it is so big......"

Maybe I should tell him what Dr. P told me, "this is what happened when a woman is pregnant."

Comments

  1. 跟他說這還是小case
    再下來幾個月真的是會像吹風一樣的變大唷!

    ReplyDelete
  2. 哈哈
    那就他每次來都給他震撼教育一下
    老婆懷孩子不是懷假的

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

腫腫的開頭

大頭寶寶_10w

開學一周_090408