對話_10

我一時手 X 把眼鏡的鼻架弄壞了,只好帶著小杏芙去 target 的眼鏡部修理。眼鏡部叔叔一邊修眼鏡一邊跟我聊天,

眼鏡叔:小朋友多大啦?

J:七個月囉

眼鏡叔:啊那可以再生下一個了

J:哈哈,太快啦,我還想再休養生息一下,而且不知道小妞會不會想要有兄弟姊妹瓜分爸爸媽媽的時間

眼鏡叔:我自己有三個孩子,說真的,養小孩跟養小狗差不多。如果你家裡只有一隻小狗,當你不在家時,小狗就會大做亂拆了你的房子,但是你有兩隻小狗的話,他們會彼此作伴佔用對方的時間,就不會做亂啦。

不知道是不是因為他把小妞比作小狗後有點良心不安,修好眼鏡後他也沒跟我收錢,不過我倒覺得他說的有點道理呵。

i broke my glasses and took it to target to fix. the guy in the optometry department chatted with me while fixing my glasses.

opt guy: how old is she?

J: seven months old.

opt guy: then you are ready to have the second one.

J: haha that would be too soon. i need more time to relax. besides, i don't know if my little girl wants someone to share the love from the parents.

opt guy: you know, i have three children. raising children is like raising puppies. if you have only one puppy, he will tear the house when you leave him home alone. but if you have two puppies, they will occupy each other and everything will be much better.

maybe it's because he make little abby a little puppy, he didn't take any money from me after he's done. but i kind of agree with him =)


ps 葡萄腳指頭~~

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

腫腫的開頭

大頭寶寶_10w

開學一周_090408