心聲_entering 8m

當別人高唱〝我的家庭真可愛〞,我本人小杏芙只能感嘆人心不古
想知道生長在這個搞笑家庭的苦楚,請聽我娓娓道來..........
now let me, little abby,
reveal the bitterness as a child of my awesomeful parents

有時把我包成一隻紅色小叮噹
some times they made me a red doraemon

有時要我扮演開喜婆婆
other times they made me "the little match girl"

假意要給我糖吃
they pretended to treat me

實際上只為滿足他們記錄的偏執
actually they only wanted to satisfy themselves
(paranoid in recording everything)

連睡覺都不放過我
they wouldn't stop even when i was sleeping

給我穿上裙子又說我長的像男生
they made me wear a dress then said that i look more like a boy

看來我要跟著他們一起裝笑維,才能平安長大了
since i cannot change them, maybe i need to join them
bye bye my sanity......


ps 我家小妞八個月,學習搞笑技倆中

Comments

  1. 我實在想給很有耐心毅力持續更新記錄的游媽媽來個大大的掌聲~~
    雖然小杏芙現在一定搞不懂這些大人為何看著網頁上幾張她平日隨手可得的生活照就笑個不停~~
    這位媽媽根本就是女兒背後的發言人~~
    我突然想到布袋戲中的藏鏡人ㄟ....

    ReplyDelete
  2. 因為游媽媽現在是遊手好閒的媽媽啊

    ReplyDelete
  3. 游媽媽別這樣說,帶小孩比上班還累,尤其是你沒有下班時間

    ReplyDelete
  4. 看到琴,游爸爸要帶琴來給我們表演餘興節目嗎?

    ReplyDelete
  5. 游爸爸說可以喔
    請點歌
    〈ㄟ流行的不太行,游爸很老古板的〉

    ReplyDelete
  6. 雪中紅(會不會太鄉土?)

    ReplyDelete
  7. ㄟ,這不是鄉不鄉土的問題
    我懷疑他這個古典咖知不知道這首歌
    讓我來 youtube 請他惡補一下
    開始每天洗腦
    等我們去的時候就會了
    〈如果我沒有因此被家暴的話〉

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

腫腫的開頭

開學一周_090408

大頭寶寶_10w